Les llàgrimes de Shiva
1. Dades de l ́autor.
2.Gènere literari. Justificació.
3. Explica el tema principal iels subtemes que s ́entrelliguen en el relat.
4. Resumeix-ne l’argument. Quina relació té el títol amb el tema o l’argument de la novel·la?
5.Centrem-nos en Violeta.
a) Analitza la relació entre Javier i Violeta i la seua evolució.
b) Quin paper tenen els llibres en aquesta relació.
c)Quin tipus de llibres li agrada llegir a Violeta? I a Javier?
6. A la lectura apareixen nombrosos escriptor de renom i algunes de les seues obres. Cita’ls iemparella’ls amb la seua obra.
Després agafa els 2 o 3 que més apareixen i busca informacióbiogràfica i fes un breu resum sobre el llibre que nomena la lectura.
7- Explica la portada del llibre. Quina relació guarda la lluna en tota aquesta història?
8. Pregunta als teus pares o iaios com recorden el dia que l’home aplegà a la lluna.
9. Marca amb una creu l’afirmació que s’ajusta a l’estructurad’aquesta novel·la i comenta la que s ́ajusta més.
a)
Segueix un ordre cronològic dels fets.
b)
Introdueix alteracions com el flashback (salta enrere en el temps) o l’anticipació (avança elque passarà).
c)
Altera l’ordre cronològic de la narració. El narrador se situa al mig de la història que narra, fa un llarg flashback que el porta fins al punt on s’havia situat i continua fins al final.
. L’estructura del text permet que:
. La sensació de misteri vaja augmentant.
. Hi haja una sorpresa final.
. S’alternen diversos moments de clímax i anticlímax.
. Quins són els moments culminants (clímax) de la narració?
10. Tracta de definir el caràcter i la manera de ser de les 4 cosines del protagonista, i el que ell descobreix o aprén de cadascuna:
Rosa:
Margarita:
Violeta:
Azucena:
Detallem més els personatges. En el llibre se’ns parla dels gustos musicals dels diferents membres de la família.
a) Relaciona cada membre amb el tipus de música preferida.
b) Compara les característiques de la música amb els personatges. Creus que l’autor utilitza aquest fet per a conéixer millor els seus personatges.
Espai i ambientació
:
Quinsón els escenaris en què es desenvolupa l’acció ? Explica-ho.
Espais oberts
Espais tancats.
13 . Anàlisi del temps : Comenta
L’acció té lloc:
en un temps passat.
en el present.
en el futur.
Temps històric (època):
Analitza els elements i esdeveniments històrics, socials, tecnològics,
culturals que facin referència a l’ època on s ́ubica la història.
Temps narratiu : (temps que transcorre des que comença fins que acaba la novel·la).
14 . Quin tipus de desenllaç té la història:
Final obert (El lector ha d’imaginar-se un possible final.)
Final tancat (L’autor dóna solucions als problemes exposats a la narració.)
Quina és la sorpresa final?
Tractament del misteri
15. Analitza les característiques següents, tenint en compte la seua relació amb el relat de misteri:
a)
Personatges i paper que representen.
b)
Acostuma a haver-hi un final inesperat.
c)
Els personatges principals acostumen a ser persones turmentades..
d)
Els protagonistes són herois.
e)
Hi ha elements de misteri i sobrenaturals.
f)
Les solucions tenen una base racional o sobrenatural.
16.La tensió i la intriga:
a) L ́autor fa servir sistemes per mantenir l ́interès de la lectura fins al final: l’ambien
t a la Vil.la cada vegada és més inquietant. Enumereu els fets que provoquen aquest
augment de la tensió:
Com la crea:
Com la manté:
Com la resol:
b) Recursos que utiliza per crear misteri: Objectes, llocs....
17. Quin personatge fa aquestes afirmacions? En quina situació les fa? Comenta-les i afegeix la
teva opinió:
“ Aquest artefacte diabòlic et roba la voluntat....”
“ I això és el que vaig aprendre, que sempre hi ha una causa pel que fem, que tothom tenim
els nostres motius”
“ Fer servir el silenci per a comunicar-se”.
“Així és la justícia dels burgesos”
18.Opinió personal sobre la lectura.Raonada.